woensdag 24 november 2010

Bedankt! ('Webale')

Nog een paar dagen en dan zal ik naar Christine gaan in België om samen met haar naar Oeganda te reizen.
Ik had al wat speelgoed/pennen, pennen, potloden en gums gekocht om niet met lege handen aan te komen en was gisteren zeer verheugd om te zien op mijn afschriften dat er nog wat donaties binnen zijn gekomen.
Dat komt zeer goed uit want schilderen is een dure hobby en met zoveel enthousiaste kunstenaars en kunstenaars in de dop hebben we best veel nodig. Via deze weg wil ik een ieder die gedoneerd en/of gebeden heeft voor het schilderproject met de weeskinderen van Bulamu Village bij Kampala hartelijk danken voor die bijdrage. God is goed! Ik ben alvast naar de Praxis geweest om afdekzeil, een paar kleine potjes goudverf en nachtblauw en goede kwasten voor Henri Luja. Hij zit op een kunstacademie in Kampala en doet het heel goed. In België bij vrienden  heb ik diverse werken van hem gezien die echt heel warm en kleurrijk zijn. Hij gaat me ook helpen met schilderen en de voorbereidingen daartoe. Zo vroeg hij me ook om een nietpistool met nietjes, een kleurenwaaier en goede kwasten, want daar is blijkbaar niet zo éénvoudig aan te komen in Kampala. Door de contacten met vrienden hier, een paar vrijwilligers die ook daar zullen zijn als ik er ben en de voorbereidingen begint het project al een beetje te 'leven', hetgeen ook de betekenis is van het woord Bulamu in het Luganda. Om daar nog even bij te blijven: 'Dank U wel' = 'Webale' en 'Dank U zeer' = 'Webale nnyo.'...ook voor de kinderkleding, voor praktische tips en  elk warm woord om mee te nemen! Ik kan me op gaan maken om de laatste zaken te regelen en de koffer gaan pakken. Over 8 daagjes vliegen we dan van Brussel naar Caïro en van Caïro naar Kampala. (Entebbe) 'Weraba' (Tot Ziens!) 

Liefs & zegen, Marjon Mijnsbergen  / http://www.marjonmijnsbergen.exto.nl/  /  http://www.galeriemarjon.nl/
mede namens Christine Bertrand en Joseph Lubega (Bulamu Village: http://www.bulamuvillage.org/)

C. Bertrand                                                 M.J. Mijnsbergen
Barclays Bank, Kampala                              Rabobank Walcheren-Noord-Beveland
Garden City Complex,                                 Postbus 420
P.O. Box 7101,                                           4380 AK
Kampala                                                      Vlissingen
Swift code: BARCUGKX                            Bank Account nr.: 335060722
Bank Account nr.: 600258358                     IBAN: NL 61 RABO 0335060722 
                                                                   BIC: RABO NL 2U

Met vermelding: 'Bulamu Children Village'


1 opmerking:

  1. Wij wensen jullie een gezegende tijd aldaar! Wij hopen dat je deze blog actief kan vullen, zodat we op de hoogte blijven van het goede werk wat jullie doen. Heel veel liefs van ons 4-tjes, Paulus, Margreet, Tom & Iris

    BeantwoordenVerwijderen