zondag 28 november 2010

Om in de stemming te komen voor het schilderwerk nog even een schilderij naar 'Weissen Strich' van Kandinsky in de woonkamer opgehangen. Met deze temperatuur word je bijna een witte streep, maar de kleuren zijn gelukkig ook helder, net zoals de dag en de nacht momenteel. Ik ben toch blij om al gauw naar een graadje of 25 te gaan. Het zat toch wel even tegen met de bagage, want de koffer is echt 30 kg, dus echt aan z'n max voor Entebbe. Ik had die bagagevrijstelling voor deze bestemming dan ook volledig nodig. De laptop kan helaas echt niet meer mee, want mijn handbagage is nu al 5 kg en er valt  niets meer te verdelen.
Tjaa..en die schilderspullen wil ik toch echt meenemen, want daar gaan we voor! Nietpistool is zwaar, maar is daar blijkbaar niet aan te komen, dus nemen we die toch maar mee, want ik krijg geen mailtje terug dat het niet nodig is. Misschien de volgende keer toch maar businessclass boeken, maar goed...ik hoop dat ik op Bulamu Village de p.c. van Joseph eens mag lenen om te bloggen naar Nederland. Ik kan er wel zachtjesaan aan wennen dat de dingen wel vaker anders zullen gaan dan dat ik verwacht en dat het dus regelmatig omschakelen zal zijn..Dat is wel gunstig voor de creativiteit las ik nog vanmorgen in 'Grenzeloze creativiteit en inspiratie'' van Nita Leland. Leuk boek om je tot creativiteit te stimuleren en leuke ideeën op te doen voor schilderen. Ik ga zo nog maar een poosje mee verder, want het is één van de laatste gelegenheden voor ik vertrek. De hond is net opgehaald, morgen nog een beetje de laatste dingen en dan op naar Antwerpen.
Wel leuk om daar nog even af te sluiten..een beetje Bourgondisch, maar ook dat zal de creativiteit niet schaden. Voor de gevoelstemperatuur verder nog een foto van een collage die ik heb gemaakt voor vertrekkend burgeneester Wim Dijkstra. Ik heb die afgelopen vrijdag op de afscheidsreceptie  aan hem overhandigd! Dit naar zijn quote: 'Een aai over de bol en een schop onder de kont, in het goede evenwicht, is de beste opvoeding.' Ik ben blij dat hij zich heeft ingezet voor het Middengebied, want ik loop inmiddels een stuk prettig met mijn hond door de wijk dan pakweg anderhalf jaar geleden! Ik heb toen op een kennismakingsavond voor nieuwe bewoners ook aangegeven dat er wel iets moest gebeuren, omdat er een dode viel. Bidden, adequaat optreden en sociaal werk helpen echt als je volhardt! Dat neem ik mee en het weegt niets...maakt het hart zelfs lichter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten