zondag 12 december 2010

10-12-12 Schilderen met HenriLuja en de kinderen van Bulamu

's Morgens om een uur of elf de tekenspullen en het papier in de samenkomstruimte gezet.De kinderen komen er dan al gauw bij en gaan enthousiast aan de slag. Ik heb hen gevraagd om met leuke ideeën te komen voor de slaapkamers en voor de kantoren. Ik hoef weinig te coachen, dus kunnen Henri Luja en ik al aan het eind van de morgen bakjes acrylverf en de kwasten neerzetten. We doen wat water in lege flesjes en gaan aan de slag. Er worden werkelijk prachtige schilderijen op papier gemaakt. Ik zie een leeuw voorbij komen, abstract werk en ook een krijger met een schild.Henri en ik coachen eigenlijk alleen wat met het mengen van de verf bij sommige kinderen. Verder worden we ondersteund door Christine, Judith en haar moeder, die ook de kinderen ondersteunen. Het is moeilijk om de kinderen rond 16.00 uur te laten stoppen, want ze zijn zeer gedreven. Lukt uiteindelijk toch, want we moeten wel stoppen voor de dagelijkse dienst. Volgende week maandag zullen we ook weer verder gaan. Het was een zeer geslaagde middag...wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten